Minu Minu
616
BLOG

Frasyniuk o Kaczyńskim, Macierewiczu i "Solidarności"

Minu Minu Polityka Obserwuj notkę 7

Przeczytałem dziś wywiad, jaki Monika Olejnik przeprowadziła parę dni temu w Radiu Zet z Władysławem Frasyniukiem. Bardzo ciekawy wywiad w którym padają ważne słowa.

Oto kilka wybranych tekstów, wypowiedzianych przez „Legendę” Solidarności.


O Jarosławie Kaczyńskim:

Władysław Frasyniuk: Absolutnie się z nim zgadzam(z Jarosławem Kaczyńskim), nie ma nic gorszego niż pozostać poza ośrodkiem internowania, który był w miarę bezpiecznym miejscem, jak się nie zostało aresztowanym to człowiek narażał się podwójnie, to znaczy wszyscy nie wiedzieliśmy co się wydarzy, ale osoba, która musiała organizować struktury podziemne nie miała cienia wątpliwości, że staje się wrogiem publicznym numer jeden, i że konsekwencją jego działania będzie więzienie, a być może jeszcze dużo poważniejsze dolegliwości. Rzecz w tym, że Jarosław Kaczyński znalazł się w niekomfortowej sytuacji i tu się z nim solidaryzuję, tylko zabrakło mu tej krzty odwagi i determinacji żeby rozpocząć działalność, która zmieniłaby rzeczywistość.


 

Monika Olejnik: Czy słusznie kpi się teraz z Jarosława Kaczyńskiego?


 

Władysław Frasyniuk: Nie, go strasznie ośmieszono, to szczerze powiedziawszy chyba jestem jedynym Polakiem, który mówi, że się z nim solidaryzuje w tym, że nie został internowany, ale robię to tak naprawdę ze złośliwą satysfakcją. I wie pani mam takie osobiste poczucie porażki, dlatego że ja nie zgadzam się z Jarosławem Kaczyńskim, znam go od stu lat, przyjaźniłem się z Lechem Kaczyńskim, ale zawsze uważałem go za inteligentnego człowieka, wszystko to co ostatnio mówi, a zwłaszcza w sprawie internowania, właśnie to tak jakbym musiał połknąć swój własny język, bo już nikt mi nie uwierzy i każdy patrzy na mnie podejrzliwie czy tak naprawdę czy ja mam te cztery szare komórki, skoro mówiłem, że to inteligentny i sprawny człowiek.

O Solidarności:

Władysław Frasyniuk: Wie pani co, najgorsze jest to, że właściwie co sobie pomyślą te młode pokolenia, które w podręcznikach historii w ogóle nie mają zdania na temat współczesnej historii. Otóż pomyślą sobie: stare, leśne dziady, pierdoły saskie, nie ma takiej możliwości żeby ten Kaczor i pozostali mogli przynieść wolność Polsce, tacy ponuracy, nie ma takiej możliwości. Otóż ja mam wrażenie, że Kaczyński bardzo skutecznie zabija tą jedyną rzecz, którą mamy w Polsce, którą moglibyśmy się cieszyć, czyli Solidarność. Wie pani, ja cierpię, że mamy Instytut Adama Mickiewicza, który cały czas jest ważnym elementem promocji Polski, to bardzo profesjonalna instytucja, żeby było jasne. Ale wydaje mi się, że na świecie lepiej rozpoznawalna jest „Solidarność” niż Adam Mickiewicz. I marzyłbym o tym żeby powstał taki instytut „Solidarności”, który byłby głównym narzędziem promocji Polski. W Stanach Zjednoczonych „Solidarność” jest jak świętość, w wielu krajach marzy się o „Solidarności”. W Europie, jak Niemcy dowcipkują, że zabieramy im samochody, to kiedy im się mówi, że to nie ichniejsze czołgi, nie Bundeswehra, tylko polska „Solidarność” to z szacunkiem milkną i przestają prawić złośliwości o Polakach. Jedyny fenomen, jedyny produkt narodowy, który mamy to jest „Solidarność” i ten Kaczyński go po prostu nieustannie szmaci.

O Macierewiczu:

Władysław Frasyniuk: On został internowany, tak, później uciekł podobno z ośrodka internowania. Napisał taki ważny tekst w 82 r., że „Solidarność” przegrała, i że prymas powinien dogadywać się z gen. Jaruzelskim, i że powinniśmy położyć kreskę na „Solidarności”, powinniśmy zakładać, tworzyć chrześcijańskie związki zawodowe. Antoni Macierewicz, 82 r., „Tygodnik Mazowsze”, no to nie zmyślam.


 

No, gdyby Lech Wałęsa to napisał, to Macierewicz by krzyczał zdrajca. Wie pani co, myśmy to wtedy czytali i uważaliśmy, że to jest element dyskusji, nie zgadzaliśmy się z Macierewiczem, mieliśmy rację, nigdy nie mówiliśmy, że Macierewicz jest zdrajcą, no to jest ten brak równowagi, być może to jest jakaś dysfunkcja mózgu, którą ci panowie mają


 

Piękny jest ten fragment o „Solidarności”.

Piękny a jednocześnie jaki smutny i tragiczny...


 

http://www.radiozet.pl/Programy/Gosc-Radia-ZET/Blog/Wladyslaw-Frasyniuk

 
Minu
O mnie Minu

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka